Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Monday, October 25, 2010

My fren.....

Hari nih aku nak guna platform Blog nih sbg nak memujuk hati teman aku yang sedang stress...

Ili... ko jangan la stress sangat...

Ko anggap jek yang apa ko dpt tuh rezki. Tapi bukan anggapan, memang realiti!!! Ko murah rezki....

Nak bandingkan ngan aku nih, degree holder yang terperuk kat ceruk dapur!! Pe cer.....????

Kalu nak ikutkan (mula la aku nak nangis nih...tahan air mata..huhuhuhu....)... aku lagi stress...

Dari dah graduate smpi la ke hari nih aku stress tak abis... tapi aku tetap teruskan jugak kehidupan aku dengan menyematkan fikiran positif "DAH INI MEMANG REZKI AKU.. NAK BUAT CAMNE???"

Aku bercita2 besar tp nak buat camne... dah aku takde rezki dalam nak membina kerjaya yang aku impikan...

Sekarang nih aku keje sbb nak carik rezki, aku dah tolak ketepi segulung ijazah yang aku dapat tuh... tapi di hati aku tetap tersemat satu harapan yang suatu masa nanti aku leh guna balik ijazah aku tuh...

Ili, ko teruskan je ngan apa yang ko dapat... positive thinking... setiap sst kejadian ada hikmahnya..

Aku faham ngan kehidupan PJJ ko tuh... tapi ada gak orang lain yg lebih teruk dari ko tapi diorg leh je lalui semua tuh...

Kalu ko rasa down sgt2... just percaya QADA' DAN QADAR ALLAH.. setiap sst tu pasti ada hikmahnya...

Buat sehabis baik Ili, ko jangan stress jangan putus harapan....

Teruskan perjuangan macam yang aku lakukan skrg...

Chaiyok Ili! Chaiyok!!!

7 comments:

  1. salam...sokong 100% dgn ayat2 ko tu...ili kene think positif dan aku sendiri yakin ili mmpu lakukan tugas yg baik sbb aku knai ili cam mana orgnya....
    rezeki dan peluang jgn ditolak..seharusnya direbut...

    ReplyDelete
  2. berat mata memandang berat lagi.......

    ReplyDelete
  3. kuntumz, base on true story... aku pun kalu ikutkan rasa kecewa sgt bila apa yg diharap tak jadi kenyataan.. tapinya... life goes on...

    yangyuyu, berat sama dipikul ringan sama dijinjing...heheheh... :D

    ReplyDelete
  4. aku dah pernah alami PJJ selama hampir 1 thn..rasanya tak sanggup la nak PJJ..ili mmg tabah + kuat orgnya..harap2 dia dapat tangani benda ni dengan tabah..

    ReplyDelete
  5. Korang...aku yang menitik air mata ni...
    Thanks Fatin....
    *nangis sedih + terharu*

    ReplyDelete
  6. ili, nak comment kang panjang berjela plak kat column comment ko tuh.. so decided to write it in an n3...

    ayu, aku tak penah dan aku pun tak sanggup...

    ReplyDelete
  7. pernah pjj jugak..daripada awal kawin, smpailah mengandung. husband dpt tukar ptrajaya effective disember'09, su bersalin 26/1/10. rezeki anak..alhamdulillah.sementara nk dapat tu mmg kene byk & byk & byk bersabar, berdoa, solat hajat, usahalah semuanya & tawakal pd Allah. La ni ofis husband sebelah buliding ofis su je..hehe.. alhamdulillah.kemanisan setelah bersabar dekat 2 tahun =)

    ReplyDelete

Jom Follow Me