Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Thursday, October 14, 2010

Jadual waktu harian

Macam kat sekolah le pulak nak kena buat jadual waktu harian kan?? Lepas ni kelas BM, peh tu kelas sains, paling best time rehat (time nih kena tulis besar2 atas kertas kasi nampak jelas sket).

Hah sudah la tuh!! Ntah apa2 aku mengarut nih....

Sebenarnya, selain nak berpantang kat mana (umah MIL or Mak), lagi satu perkara yang bakal menjadi agenda utama yang perlu difikirkan dan dicarikan jalan penyelesaiannya dari sekarang ialah.... (fuh! fuh! fuh! hamik nafas kejap...)

JADUAL WAKTU HARIAN SELEPAS BERSALIN.

Sebenarnya perlu ke aku buat sume jadual waktu nih?? Tak tau le nak jawab soklan cepu cemas tuh.. perlu ke tak??

Tapi aku rasa aku perlu buat di peringkat permulaan sebab aku merasakan yang hidup aku bakal dilanda wabak keBZian yang serius selepas dah bersalin nanti. Mula2 dari hari pertama berpantang lagi aku tau aku akan BZ gilerss!!

Macam mana nak buat jadual waktu nih ek??

Aku pun tak tau nak cakap mcm mana nak buat... Fening.. fening..

Yang pasti ada 1001 agenda hidup aku yang bakal membuatkan aku BZ gilersss....

1. Menjaga dan mengasuh Wawa (termasuklah aktiviti mandi, make up Wawa, makan, main, reading, tidurkan dia, susukan dia... etc...etc..etc...).

2. Menjaga dan mengasuh our newborn BB (termasuklah agenda seperti kakaknya nanti tambahan dengan Breastfeeding yang sangat2 kerap, Pumping yang perlukan komitmen padu).

3. Urusan rumah tangga (termasuklah mengemas, mencuci, memasak, melipat pakaian, etc....etc...etc...).

5. Urusan berpantang selama 44 hari (bertungku, mandi air rebusan daun, berbengkung, berurut, etc..etc..etc..).

6. Bila dah habis pantang 44 hari dan mula berniaga... (8 jam sehari kat kedai, di tambah dengan agenda nak mengepam utk stok si kecik tuh nanti...).

Siyes!!! Sumenya aku dh fikirkan dari sekarang di usia kandungan aku baru mencecah 27 minggu...

Whatever it is... satu aje la yang menjadi penawar di saat fikiran aku berkecamuk dengan sume perkara di atas...

Aku percaya ALLAH jadikan wanita itu perkasa baja hitam.... (ha.. kan dh melalut tuh!!). Bukan.. ALLAH jadikan wanita itu perkasa, memang wanita ALLAH jadikan berkemampuan untuk menguruskan kesemua 1001 hal rumah tangga.

Percaya tak??

Nak tau??

Cuba la tgk hasilnya nnt....

P/s: Ya ALLAH, Ya Tuhanku! Permudahkanlah segala urusan ku dan berikan aku kekuatan untuk melalui segala ujian dariMU...AMIN...

3 comments:

  1. wo perancangan sgt spesifik..believe me susah nak buat semua kalau takde bantuan..

    like me, aku uruskan newborn saja dan aktiviti pantang je(mandi etc)...kakak dia mak tlg jaga, masak mak jugak..kain baju pun mak jugak..alahai nasib baik mak ada

    ReplyDelete
  2. en. EQ, thank u much... harap2nya gitulah.. :D

    yangyuyu, amboi... abis sumenya mak buat... hehehe.. ikutkan nk gitu la tp cam tak sampai ati lak nk susah kan dorg....

    ReplyDelete

Jom Follow Me