Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Thursday, October 14, 2010

Berpantang... di MIL or di Umah Mak??

Walaupun aku dah nak masuk minggu ke 28 = bulan ke-7 preggy (masih awal lagi la kiranya kan...), banyak perkara yang berlegar2 di fikiran aku.

Salah satunya ialah tempat di mana aku nak berpantang.

Fyi, aku memang menetap bersama2 ngan MIL aku. Since kami takde umah sendiri lagi, so aku tinggal dulu ngan MIL sebelum berkemampuan untuk membeli sebijik umah hak milik kekal (tak mo sewa2).

Masa bersalinkan Wawa dulu aku berpantang di umah Mak aku. Biasa la kan, first time jadi ibu terasa selesanya bila kita berpantang di umah Mak sendiri.

Tapi semasa aku berpantang di umah Mak aku, boleh dikatakan SEMUANYA 100% mak aku yang buat. Aku just BF Wawa jek... makan, minum, mandikan Wawa, bertuam Wawa, siapkan pakaian Wawa lepas mandi, sume Mak aku yang buat.

So, aku terasa le sangat2 yang aku nih tak belajar pape pun dari Mak (maksudnya wat praktikal sendiri).

Sebab tu aku plan nak berpantang di umah MIL plak kali kedua nih. Ye la kan... dah MIL kita, takkan le kita nak harap 100% SEMUANYA dia yang buat. Mau aku kena bebel ngan En. Hubby nanti.

Aku berniat nak belajar berdikari dari usaha berpantangnya (segala mcm pasal berpantang lah), menjaga dan mengasuh Wawa serta menjaga dan mengasuh our newborn nanti. Memang nak rasa betul2 pengalaman menjadi ibu sejati.. (chewahh!!).

Lagi satu kalu berpantang kat umah MIL (umah dia ala2 umah kg), segala pokok daun yang nak dipakai untuk tujuan berpantang sok leh aje main petik2 kat sekitar umah. Sonang!!!

So, umah MIL ke umah Mak??

Hem... tak decide lagi nih....

1 comment:

  1. pengalaman aku 2minggu je mak aku tlg mandikan baby etc, skang aku buat sendiri, hal lain mak aku tlg..

    kalau ko dgn mil ok, kat umah mil pun ok je

    ReplyDelete

Jom Follow Me