Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Wednesday, October 20, 2010

Bahaya tak kalu ibu preggy tak makan nasi??

Siyes aku tak de selera makan nasik... (refering tu nasi putih with lauk pauk).

Menu harian aku..

Breakfast: Roti or Roti Canai or Kuih2 or Biskut with Milo

Lunch: Takde. Jarang sangat aku makan waktu lunch... biasanya akan makan belah petang terus.

Hi Tea: Makan lunch terus kalu nasi makan nasi goreng or nasi lemak tak pun aku buat maggi sup or maggi kicap (buatan sendiri tak pakai perencah maggi tuh).

Dinner: Kadang2 jek paksa makan nasi putih with lauk dalam portion yg sedikit. Kalu tak aku makan roti or biskut jek...

In between meal time aku makan la snek kuih2 ke, roti ke, biskut ke...

Tak pe ke ye?? Risau gak bb tak cukup zat nanti nih....

Sejak lepas raya mood nak makan cenggini.. Masa pose tuh mmg balun nasi tiap2 ari.....

Risau plak rasanya... Hemmmm.........

Mintak advise korang sket... Plssssss.....

4 comments:

  1. Salam...

    Pendapat saya kita makan bukan untuk diri kita sendiri tapi yang paling penting agar di dalam kandungan mendpt kesemua zat dan nutrien utk tumbesaran. Kalau kita kuat makan sekalipun tapi pengambilan yang merapu pun tak boleh juga. Sebab itulah ibu yang prengnant ini doctor sarankan pengambilan suplemen kerana kita tidak akan dpt dengan makanan seharian kita pun. Contohnya, time pregnant kita akan sakit gigi, gusi berdarah kerana kekurangan kalsium. Kalau ibu itu taknak makan sbb alasan tak lalu dan tidak ambil suplemen, kesannya pada anak dlm kandungan. Saya pernah dimarahi oleh nurse, jgn pentingkan diri sendiri yg penting anak dlm kandungan. Juz my 2 puluh sen hehehe.

    ReplyDelete
  2. dina sendiri pun x berapa selera nak makan nasi masa preggy..tp lauk makan!!hahha

    ReplyDelete
  3. along, thanks for feedback.. suplemen sume amik tak penah tinggal. cuma bab makan jek yg cam tak pelbagai...huhuhu...

    deena, hahah.. meratah lauk aje la ek.. :D

    ReplyDelete
  4. fatin, aku rasa benda tu normal..cuma tula..klu tak lalu mkn nasi boleh la ganti ngan benda lain...mkn la buah byk2 ye...

    ReplyDelete

Jom Follow Me