Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Monday, October 10, 2016

#2: It's All About Our Life

Assalamualaikum... Morning!!

Dah 6 tahun blogging hari ni kena bagitau rahsia di sebalik nama blog yang dipilih.."IT'S ALL ABOUT OUR LIFE".

Rahsia sangat ke??? Heheheheh... nama tu pun dah jelas lagikan tersuluh citer tentang maksud di sebaliknya. Macam dah cakap banyak kali, saya menulis ikut dan apa yang ada dalam kepala. Takde rancang awal-awal skrip yang nak ditulis. Depan PC buka blog apa yang terlintas itu yang akan ditulis. So, memang sangat tepat pemilihan nama Blog nih semua tulisan saya berkait dengan kehidupan kita semua. Cuma apa yang ditulis yang berkait semuanya yang membawa manfaat kepada semua.

Dalam kehidupan kita ni kalau kita terlampau stress dengan sesuatu perkara, perspektif hidup kita hanya melihat satu perkara sahaja, idea dan pemikiran hanya tentang satu perkara je, apa yang kita buat hanya rutin dan fokus kepada satu perkara sahaja nanti hidup kita seumpama robot yang dah diprogramkan. Statik je! Takde adventure. Tak semestinya kita kena gi hiking, water rafting ke, tidor tepi gunung macam dalam gambar bawah ni ke... tak semestinya itu dinamakan adventure dalam hidup. Setiap hari kita mesti cari kelainan, sesuatu yang berbeza dalam hidup untuk jadikan hidup kita adventure!


 Dah melalut ke laut plak dah....Oh ya! Kat header blog tu, selain nama blog saya ada letak nama Puteri Hannan a.k.a Ibu Ilyanie, Insya Allah next entri saya citerkan lebih lanjut.

1 comment:

  1. Nama blog yg unik pastiny ada kena mengena dgn kehidupan kita kan.. dewasa bersama blog masing2.. hehe...
    Salam perkenalan ya, sy follow :)

    ReplyDelete

Jom Follow Me