Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Sunday, October 14, 2012

Semangat Pasukan Angsa Laut

Assalamualaikum.. Selamat Pagi!!!

Hari ni saya nak berkongsi kisah tentang angsa laut.

Setiap masa, semasa bersama2 elkenians dan pemimpin-pemimpin elken, kami sentiasa diingatkan tentang semangat angsa laut. Saya sebagai graduan universiti yg memang suka statement berdasarkan fakta dan bukti sehingga rasa berpuas hati, terus mencari info tentang angsa laut ni.

Hari ni saya bertemu dengan web yg menerangkan ttg "Why do geese fly in a 'V'?". Sebelum tu anda tau kisah tentang angsa laut ni?

Saya citer sket la, sblm ni apa yg diwarwarkan kepada kami bahawa kita kena bersatu padu walau berbeza rangkaian, latar belakang, gender, bangsa dan agama. Walaupun saya dari rangkaian SAB MCCM Karen Leong yg mempunyai rangkaian yg besar dan merupakan sideline2 saya, kesemua kami adalah seperti sebuah keluarga, termasuklah dengan rangkaian2 lain dari beratus2 org leader yg lain. Sama seperti angsa laut tersebut.

Saya mula menyelami budaya positif yg diterapkan oleh Elken, sentiasa bersyukur, berterima kasih, jgn sombong walau berstatus dan berpendapatan tinggi, sentiasa suka berkongsi walau dari rangkaian yg berbeza2 dan jangan suka menyebar perkara2 negatif yg menjatuhkan semangat. Pendek kata Elken mengajak rakan2 kongsinya utk menyemai budaya positif dalam kehidupan harian.

Di sini, saya tempelkan web yg bercerita ttg angsa laut itu, kenapa angsa laut? Ia dipilih kerana kehidupan angsa laut itu bertepatan dengan budaya Elken yg positif. Dan kerana itulah saya memilih utk bertahan dengan biz Elken ini. Bukan semata2 kerana harta dan wang ringgit. Tapi saya perlukan anjakan paradigma yg boleh mengubah diri saya daripada seorang negatif ttg kehidupan kepada prinsip "Live Life to the Fullest!!"



Jika anda sudah bosan dengan kehidupan anda yg negatif, penuh propaganda dan hipokrit, penuh tekanan dan hasutan demi memastikan diri sendiri berjaya, budaya bodek-membodek, Elken adalah pilihan yg tepat utk memulakan kehidupan yg baru. Peluang diperolehi sama rata, tiada pilih kasih, tiada diskriminasi dan tiada pilih bulu.

You get what u deserve!

Masa semakin pantas berlalu, jangan teragak2 membuat keputusan.

"Live your Life to The Fullest!"

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me