Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Thursday, March 24, 2011

Breastfeeding in Public by Ibu Ilyanie

Assalamualaikum semua!!!

Credit to Joanna Goddard

Before this saya penah citer tentang bab Breastfeeding in Public. Masa saya tulis n3 tu dulu, saya tengah preggy rasanya 7 bulan kot. Saya begitu excited bercerita bab BF ni, sehingga saya begitu yakin 100% yg saya takkan rasa segan or malu bila BF in public.

Dan alhamdulillah hari ni dan semalam saja2 g outing ngan anak2 (actually gi ngan mak, and adik ipar serta anak sedara saya), saya berjaya melakukannya!!!
Hehehehe.. itu je saya nak citer dalam n3 ni, rasa teruja dan keseronokan berBF lil Jihah mengatasi perasaan malu atau segan nak berBF in public. Saya perasan gak ada mata2 yg memandang. Tapi saya buat2 tak heran dan to tell u all the truth, saya tak pandang keliling pun masa nak BF si Jihah tu. Yang saya pastikan cuma saya melakukan dengan penuh beradab dan tidak menampakkan aurat.

Maaf sebab saya tak dapat nak tepek picca, sebab tak amik picca pun. Kecoh ngan ragam anak2 tak sempat nak snap picca. Saya tak guna nursing blouse, poncho, or anything just cover ngan cardigan yg saya pakai je. Alhamdulillah, bb Jihah pun selesa masa BF tu.
Kalu baca balik n3 saya yg lepas tu, ada pro and cons pasal bab ni but it's up to u all nak guna pakai teori saya atau tak. Kita nakkan yg terbaik buat si manja kita kan, so ikut budi bicara masing2 la..
P/s: Sememangnya meletihkan (tapi menyeronokkan dan melucukan) bila bawa anak2 kecil g kuar jenjalan dah pulak tu kini dah ada 2 anak, macam2 ragam!! Respect abis kat ibu2 yg ramai anak leh handle diorg bila dibawa berjalan.

6 comments:

  1. congrats fatin....moga lepas ni tak serik bawa baby keluar ye..hehe..mudah kan??

    ReplyDelete
  2. kalau aku mmg selak je, ada aku kesah haha....pastu selalu laki aku jadi dinding cover aku :P

    ReplyDelete
  3. huyyoooo..congrats kak..deena setakat ni berjaya bf in public dengan pakai nursing cover laa..=)

    ReplyDelete
  4. memang mudah bf ni...anytime anywhere...ingat tu

    ReplyDelete
  5. salam...aku tag ko join contest ye:)

    http://bamyuyu.blogspot.com/2011/04/cute-sweet-pregnant-mummy-contest.html

    ReplyDelete

Jom Follow Me