Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, March 22, 2011

Harapan dan Impian buat my lil princess

*Entry penuh emosi seorang ibu.

Assalammualaikum semua!!



Bila melihat gambar yg paling last dalam keseluruhan picca di atas... hati saya selalu tersentuh. Tersentuh hati ibu ni bila memikirkan tentang masa depan anak2 saya yg baru 2 org tu.
Semalam dapat peluang menyembang ngan En.Hubby tentang anak2. Ada satu hal yg saya luahkan pada dia, "macam mana la masa depan anak2 kita ni nanti ye???"

Memerhatikan wajah mulus si Wawa ketika sedang tidur adalah saat di mana hati ini bertambah sayu mengenangkan betapa tapak kaki si kecil yg sebesar ibu jari dulunya dah pun berusia 3 tahun kini. Alhamdulillah membesar dengan sihat! Sebab tu saya letakkan picca di atas, picca itu mengembalikan semula ingatan saya pada saat2 pertama Wawa dilahirkan, yg takkan saya lupakan sampai bila2.

Melihatkan keadaan dunia semasa sekarang, hati ibu saya menjadi sangat risau. Peperangan, pembunuhan, jenayah, kezaliman, perebutan kuasa yg mengakibatkan manusia sanggup berbunuhan sesama sendiri hatta antara adik beradik dan yg terbaru krisi nuklear di Jepun akibat dari bencana alam. Sangat menakutkan!!!

Apa2 pun harapan dan impian saya (seperti juga ibu2 yg lain) hanya satu, biarlah Wawa dan Najihah membesar dengan sihat dan mampu berdepan dengan segala pancaroba hidup berlandaskan syariat Islam yg sebenar.

3 comments:

  1. hanya yg terbaik untuk mereka kan.. amin

    ReplyDelete
  2. semua ibu mahukan yg terbaik utk anak mereka..dilla pun mcm tu juga, kalau boleh nk sgt tgk anak dilla jadi org yg berguna di dunia & akhirat..InsyaAllah, jom kita sama2 berdoa ^_^

    ReplyDelete

Jom Follow Me

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails