Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Sunday, March 20, 2011

Alkisah si kakyung Wawa

Assalamualaikum semua!!!

Asyik bercerita tentang baby Jihah, tak lupa juga saya nak bercerita pasal si Kakyung Wawa. Yup! Itulah recognition yg saya dan En.Hubby berikan kepada Wawa bila dah jadi seorang kakak sekarang.

At first dia mengiktiraf dirinya dengan panggilan "Kakyung Wawa", tapi lately dia mahu dipanggil Wawa je. Is she jealous with the attention given to her sister??

 It's really obvious sebenarnya. Contoh kejelasan yg tak secara langsung ditunjukkan dan yg saya faham secara langsung dia jeles ngan adik dia ialah
1. bila saya menyusukan adik Jihah, kakyung Wawa mintak dibuatkan susu untuk dia, padahal masa adik dia sedang main2 tak nak mintak pulak (ni la yg plg obvious sekali, mintak saya buat mcm2 while saya sedang BFing adik dia...)

2. bila dia tengok adiknya dah terlena dalam pangkuan saya, mesti dia mula menyanyi atau bersuara kuat sebab nak buat adiknya jaga.

3. buat perangai yg saya tak suka dengan niat mahu saya bising dan marah2kan dia dengan motif untuk mengalihkan perhatian saya kepada dia.

Selain dari perkara2 di atas, she is... I mean the truth is, Kakyung Wawa memang a loving sister. Usah cakap la bab kissing tu.. Sampai naik rimas adiknya bila dicium kakyung Wawa. Selebihnya dia seorang yg rajin membantu bila saya mintak tolong itu ini, amikkan diapers adik, minyak TYT adik, baju adik, mintak tolong tgk2 kan adik while saya di dapur or nak mandi, lapkan muak adik, apa lagi kalu main2 ngan adik mmg dia suka. Dan saya dapat mengesan yang bb Jihah pun sangat suka bila kakaknya berada bersama dia. Paling suka dia tgk bila kakaknya bermain. Kadang2 tu dpt tgk yg bb Jihah dapat mengesan kelibat kakaknya dari jauh.


Dari segi perkembangan diri, sudah makin pandai berceloteh mcm org tua! Itu pun yg plg obviousnya (perkataan feveret hari ni, obviousnya...harap maklum). Ada satu perkara yg dia sudah pandai belajar... using laptop. Walaupun setakat tekan2 je, but sh'e able to watch video kat Youtube, main game, tekan2 kat FB, tekan2 kat Website, snapshot using webcam......haish, budak2 sekarang!

Walaupun pada awalnya saya struggling ngan new life saya dan juga ngan BF journey saya, tapi saya tetap merasakan kebahagian dengan kesibukan dan kelam kabut saya menguruskan 2 orang puteri kesayangan saya. Mereka adalah racun dan penawar hidup saya.


Alhamdulillah syukur kepadaMu. Jom layan piccas di bawah yek!

With her new hair cut

Rupa tak sama tapi serupa

She really loves her sister much, love to kiss her!

1 comment:

Jom Follow Me