Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Monday, January 5, 2015

Welcome 2015!!! Kena Homeschooling la....

Assalamualaikum... Selamat Pagi!!!

Alhamdulillah dah masuk hari ke 5 dalam tahun 2015. How is ur day in this new year?

I'm feeling superb!!! Rasa macam baby baru lahir... Tak tau lah kenapa berperasaan begini. Normally orang akan kata, biasalah awal-awal tahun... No No No... Rasanya kali ni lain macam.

Tahun ni ada cabaran baru untuk saya, saya kena homeschool Najihah. Yup! Saya katakan ini cabaran sebab saya kena make it through and true. Tahun 2016, Najihah dah masuk pre school, so tak mo dia ketinggalan dari kawan-kawannya. Kenapa tak hantar sekolah tahun ni? Yeah... ada some last minute issues dan keputusan homeschool ni diambil.

Sekarang tengah surf and browse web untuk dapatkan bahan mengajar yang boleh membantu. Saya ambil kesempatan dengan cabaran ni untuk membentuk diri saya jugak, sebab saya not so so dengan budak-budak even dengan anak sendiri. Saya sangat garang, tegas, susah nak bergurau dan selalunya saya serius dengan anak-anak. So, saya harap dengan cabaran ni saya boleh membentuk diri sendiri jadi lemah lembut, sabar dan lebih bertenang bila berhadapan dengan ragam anak. And bonding antara saya dan anak akan jadi lebih lagi.

Ada kawan-kawan di dunia blogger yang pernah ada experience homeschool anak? Boleh la share your experience and tips.

Ok la, got to go. Nanti kita jumpa lagi! Wish u all the best for this year and may all your dreams come true. Amin.. Doakan saya jugak ye kawan-kawan.

Happy New Year 2015!!!!

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me