Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Tuesday, June 5, 2012

Realiti Hari Ini: Memilih Untuk Berubah

Assalamualaikum dan Selamat Pagi!!!

Hari Ahad yg lepas saya mengikuti program yg pernah saya ikuti sebelum ini. Tetapi program kali ini sangat2 berbeza kerana saya berasa amat bersyukur dipertemukan jodoh oleh Allah dengan dia. Alhamdulillah syukur Ya Allah...

Hari ni saya bukan nak berceloteh perkara remeh temeh, tapi saya mahu mengajak anda semua berfikir sejenak tentang kehidupan anak2 kita dan ibu bapa kita di masa hadapan. Kalu kita asyik memikirkan tentang kehidupan kita sekarang tentu sekali kita tidak akan membuat keputusan untuk berubah.

Mengapa?? Ayat yg sering kita gunakan, "Saya dah cukup selesa dengan apa yg ada... Cukup makan pakai anak2 dan sekeluarga".

Persoalannya, ADAKAH ANDA CUKUP2 SELESA????

Di sini saya ingin berkongsi fakta yg mungkin anda semua telah sedia maklum tetapi anda anggap itu tidak penting kerana ia tidak melibatkan diri dan keluarga anda.

FAKTA 1:
  

"Dalam satu laporan akhbar yang diterbitkan baru-baru ini menyebut, hampir 45,000 individu yang berumur di bawah 35 tahun di negara ini diisytiharkan muflis sejak tiga tahun lalu. Statistik itu berdasarkan laporan yang dikeluarkan oleh Jabatan Insolvensi Malaysia.
Daripada jumlah tersebut, secara purata 41 individu muflis setiap hari akibat kegagalan menjelaskan bebanan bayaran kad kredit, yuran perubatan, sewa beli dan hutang ah long"
 
FAKTA 2:
  

"Lebih memeranjatkan ialah kira-kira 1.2 juta kakitangan awam mengalami krisis hutang kerana sehingga 60 peratus daripada gaji bulanan mereka digunakan untuk membayar hutang. Di mana silapnya?"

FAKTA 3:
  
 

 Inilah realiti hari ini yg memerlukan kita untuk melakukan perubahan. Persoalannya, perubahan mcm mana yg perlu kita lakukan??

Tetapi sebelum tu ada satu lagi persoalan yg kita perlu tanya pada diri sendiri, iaitu PERLUKAH KITA BERUBAH??

Di sini saya bentangkan lagi fakta2 realiti hari ini.

Anggaran kasar kadar hutang yg ditanggung

Bentuk masyarakat zaman ini.

Persoalan seterusnya, jika begini keadaan realiti hari ini bagaimana kehidupan anak2 kita dan bagaimana cara untuk kita membalas jasa ibu bapa kita di masa hadapan (sementara masih hidup)?

Tepuk dada tanyalah hati. Disebabkan itu saya bersyukur ke hadrat Illahi dipertemukan dengan apa yg saya ada hari ini.

Jika anda masih ragu2 tanyakan lagi persoalan2 ini di hati anda.

 APAKAH KEADAAN SAYA HARI INI LEBIH BAIK DARIPADA 2-5 TAHUN YG LALU?

APAKAH KEJAYAAN YG SAYA INGIN CAPAI PADA 2-5 TAHUN YG AKAN DTG?

DAPATKAH SAYA MENGAWAL KEHIDUPAN DIRI DI SAMPING MENIKMATI KEBEBASAN KEWANGAN?

BAGAIMANAKAH KEHIDUPAN SAYA BERBEZA (BERUBAH)?

Andai kata masa dan wang bukan satu rintangan???

Jika anda mahu tahu cara paling baik untuk mengubah kehidupan anda iaitu dapat MENIKMATI KEHIDUPAN berbanding yg anda lakukan sekarang MENERUSKAN KEHIDUPAN, call/sms saya untuk FREE consultation 017-5346280.

I'm Sorry, Pls forgive me, Thank You, I Love u


No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me