Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Wednesday, June 13, 2012

CANTIK DI DALAM CANTIK DI LUAR

Assalamualaikum.. Selamat Pagi!!

Hari ni saya nak berkongsi dengan anda tentang fenomena semasa yg menjadi kegilaan masyarakat di mana-mana pun. Keinginan setiap individu baik lelaki dan terutamanya wanita utk kelihatan kurus, cantik dan menawan.

Bagaimana sebenarnya cara untuk kita tampil anggun dan menawan?

Sebelum ni saya pun tak tau cara nak cantik dan buat orang tertarik dengan penampilan kita. Sekarang bila saya dah masuk ke dunia org2 cantik, saya mula faham apa sebenarnya kecantikan itu.

Ada org berpendapat, nak cantik mesti kena kurus. Jadi macam2 cara digunakan org utk menjadi kurus. Tapi ada yg kurus kata nak berisi sikit sebab kurus sangat ni tak cantik. Jadinya mana satu yg betul kurus cantik ke gemuk cantik ke badan berisi yg cantik??? Bila nak kurus sanggup makan produk yg mcm2 yg akhirnya bukan jadi kurus sahaja, ada masalah kesihatan pulak akhirnya. Dan ada setengah kes di mana bila kita stop makan produk, badan kita macam di pump2 pulak yek. Itu cerita nak cantik badan.



Beliau adalah contoh terbaik. Sebelum ni memegang title Miss Universe, kini rela berat badannya bertambah dan tak marah org kata dirinya gemuk.

Kemudian, ada org kata nak cantik kena ada wajah yg cun melecun. Kulit putih, gebu, licin, berseri, kulit tegang, mesti takde jerawat, takde pigmentasi pendek citer muka mesti perfect tip top la baru cantik. Jadi ada la yg guna macam2 cara buat plastic surgery, cucuk sana sini dan mcm2 lah. Dan ada juga yg menggunakan make up sebagai medium utk kelihatan cantik. Boleh make up tapi itu bukan satu cara yg mutlak utk kelihatan cantik. Sebab, bila kat umah kita tak pakai make up habis semua jerawat, jeragat, pigmentasi kulit kusam, tak berseri semua nampak dengan jelas di cermin kan... huhu tak mo la camtu kan??

Oleh kerana kekangan2 seperti itu apa sebenarnya yg dimaksudkan dengan anggun, cantik dan menawan??

Cuba kita lihat gambar di bawah. Saya percaya kepada kecantikan seperti ini.

Kecantikan milik setiap individu termasuk aunty2 yg berstatus warga emas.
Aunty tu umurnya 69 tahun, kakak tu umurnya 47 tahun, tapi masih anggun dan menawan.
Tak perlu ditepek wajah kusam dan bermata panda itu dengan make up kerana ia masih boleh dicantikkan secara semulajadi.
Walaupun dh cantik masih boleh jadi lagi cantik dengan cara semulajadi.
Kecantikan yg menjadi idaman setiap wanita.
Walau berbadan besar masih cantik dan menawan
Walaupun dah berstatus mak2 dara, tapi penampilan lebih dari anak dara.

Kurus pun boleh cantik juga.
 Inilah dia konsep kecantikan yg menjadi kepercayaan saya kini. Cantik dari dalam secara semulajadi. Biarpun anda gemuk berbadan besar tapi masih boleh cantik dengan memastikan potongan badan kelihatan, tak perlu mengejar menjadi kurus. Kalu anda kurus masih boleh cantik, dengan memastikan potongan badan kelihatan, tak perlu susah hati.

Mahukan kulit wajah yg cantik, gebu, putih berseri??

Kenalpasti terlebih dahulu jenis kulit wajah kita, dan setiap jenis kulit memerlukan cara penjagaan dan ramuan produk yg berbeza2. Kulit wajah setiap individu tidak sama!!
 
Selain itu, jagalah kesihatan dalaman terutamanya usus dan juga makanlah produk nutrikosmetik yg membantu memulihkan kesihatan kulit dari dalam. Masalah kulit wajah selalunya disebabkan oleh sistem endokrin yg tidak baik (hormon), penuaan, sinaran UV dan juga gaya hidup yg tidak sihat.

Untuk sebarang pertanyaan dan consultation call/sms 017-5346280.


I'm Sorry, Pls forgive me, Thank You, I Love u

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me