Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Friday, March 2, 2012

Molecular Reform Therapy

Assalamualaikum..

Minggu lepas saya mengikuti kursus pengurusan kesihatan menyeleruh menggunakan konsep MRT di Hotel Summit USJ Subang selama 3 hari 2 malam bermula 24hb Feb hingga 26hb Feb.

 Pertama kalinya saya mengikuti event terbesar seperti tu saya rasa sangat teruja sebab dapat berjumpa dengan ramai pemimpin2 yg biasa saya tengok di atas kertas sahaja, antaranya...

Haji Jamaluddin dan Isteri, sifu guasa.





MCCM Chua Tee Khoon, di usia muda dh jadi jutawan. Terbakor teman!!
CCM Zainal Lajis
MCCM Josliana Palilu, jutawan bergaya dengan income RM85k sebulan... Lagi le teman terbakor!!!
Pada hari pertama saya belajar mengenai realiti krisis kesihatan zaman moden yg berlaku sekarang. Kebanyakan kematian manusia di dunia ini adalah di akibatkan oleh penyakit tidak berjangkit iaitu KENCING MANIS (DIABETIS), TEKANAN DARAH TINGGI, STROK, SAKIT JANTUNG dan KANSER. Penyakit2 ini bukan disebabkan oleh virus, bakteria ataupun kuman. Ianya disebabkan masalah metabolik dalam badan dan juga diakibatkan oleh gaya hidup dan pemakanan yg tidak sihat. Tidak ada rawatan khusus dan hanya bergantung kepada ubat2an semata!!

Kemudian saya belajar tentang apa itu konsep pengurusan kesihatan menyeluruh menggunakan kaedah rawatan alternatif TERAPI PEMBAHARUAN MOLEKUL, MRT. Saya semakin memahami tentang keperluan untuk mengamalkan 4 langkah mudah dalam konsep tersebut iaitu Pemakanan Seimbang, Penambahan pengambilan Oksigen, Detoksifikasi dan Pelarasan Kesihatan. Kehidupan kita bermula dari peringkat sel dan 6 perkara dalam kehidupan harian kita yg mengakibatkan sel kita tidak sihat iaitu Pemakanan tidak seimbang, Pencemaran Udara, Pencemaran Air, Tekanan Hidup, Kurang bersenam dan juga Gaya Hidup tidak sihat. Dari situ baru saya faham kenapa org yg rajin bersukan dan berjoging serta bersenam, mereka juga terdedah kepada risiko penyakit kronik moden tersebut.

Kemudian saya juga mempelajari secara details tentang Kepentingan nutrien. Dan selain itu turut ada perkongsian testimonial daripada peserta. Salah seorangnya ialah anak muda berusia 32 tahun, strok akibat tekanan kerja. Tidak boleh berjalan, bercakap dan hanya mampu terbaring. Tetapi dengan kehebatan guasa, Alhamdulillah anak muda itu boleh berdikari semula.

Saya juga mendengar sendiri perkongsian dari seorang wanita yg dulunya mengusahakan kantin di Pahang menderita penyakit kanser payudara selama 7 tahun dan kini pulih sepenuhnya selepas 2 tahun mengamalkan MRT.

Selama 3 hari 2 malam di sana, banyak perkara yg telah saya pelajari dan saya bersyukur kepada Allah kerana mempermudahkan perjalanan saya untuk ke kursus tu. Masa mula2 takmo pegi sebab masalah RM, tp dh pegi saya tak menyesal sebab BANYAK.... perkara yg saya tak tahu saya dpt tahu pada hari tersebut.

Jom tgk gambar2 masa saya di sana...



Pemuda umur 32 tahun mengalami strok, sedang diguasa oleh sifu.

Posing dalam bilik jap


Dapat bertemu dengan senior Upline tersayang SAB Member MCCM Karen Leong. Umur nenek tapi rupa wajah gaya tak macam nenek langsung...

Bersama 'ibu' saya.

Bergambar dengan barisan pemimpin CCM dan MCCM. Bergaya dengan teman Gen Y utk aktiviti makan malam.

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me