Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Wednesday, February 28, 2018

#29: Hidayah itu Milik Allah

Assalamualaikum...Selamat Pagi!

Alhamdulillah... syukur dan terima kasih Ya Allah dalam sisa-sisa kehidupan yang masih ada, Kau berikan kesempatan untuk aku terus hidup dan terus menerima hidayah dariMu. Alhamdulillah...

Kehidupan kakyung sejak memasuki era 30an banyak bezanya dari sebelum-sebelum ni. In fact sebenarnya perjalanan hidup yang dah diatur oleh Allah cukup cantik dan baik untuk kakyung sampai ke tahap sekarang ni.

Di usia menginjak ke siri 40an, hijab demi hijab terbuka dan alhamdulillah kakyung dapat melihat segala kebaikan Allah yang Maha Baik. Tak tau nak ungkapkan dengan perkataan macam mana. Jika dah tiba ke peringkat ni rasanya menghadapi hidup tu lebih rasa tenang dan lebih kuat serta sabar.

Hidayah, kita kena minta dan selalu mencari. Jangan tunggu dapat baru nak berubah. Mulakan sedikit perubahan, cari dan minta hidayah itu, In Shaa Allah semakin lama semakin kita akan merasakan kehadirannya.

Firman Allah SWT:

"Sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) tidak berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang engkau kasihi (supaya ia menerima Islam), tetapi Allah jualah yang berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya); dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang (ada persediaan untuk) mendapat hidayah petunjuk (kepada memeluk Islam)".

Surah Al-Qasas: Ayat 56




No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me