Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Tuesday, January 18, 2011

Flashback: Part 1

Ramai kawan2 yang bertanyakan tentang kenapa saya bersalin czer untuk kali keduanya. Memang dari awal saya mengharapkan agar saya dapat peluang untuk merasai pengalaman bersalin secara semulajadi. Tapi ALLAH lebih berkuasa dalam segalanya.

Walau macam mana pun, pengalaman bersalinkan Nur Ilyanie Najihah kali ni memang pengalaman seumur hidup saya yg tak akan saya lupakan sampai bila2 dan sangat2 memberikan impak dalam hidup.

Flashback masa warded 5 Januari 2011.....

Sepatutnya tarikh tu saya ada appoinment di Day Care Hospital Bersalin Ipoh untuk follow up pasal post Baby breech masa kandungan saya 34 minggu.

Pada jam 4.00 pagi 5 Januari saya mula merasakan kesakitan seperti sakit masa kita datang bulan, kejap2 tapi sakit leh tahan la. Mula2 tu ingat sakit main2 tp hampir sejam sakit still rasa, tapi saya paksa diri tidur.

Pagi tu siap2 gi Day Care untuk appointment. Sampai kat sana, nurse suruh saya ke LR. Dalam hati saya, hah sudah!!! Saya yg masih boleh berjalan, tak terasa nak bersalin tapi disuruh ke LR masa tu. 

Puncanya dia tgk muka saya asyik berkerut mcm menahan sakit, then dia tanya ada kontraksi ke. Saya jawab ada rasa sakit, tu le sebabnya dia suh saya terus ke LR.
Last picca yg sempat diambil masa kat Day Care tu, 39 weeks++
Semasa di triage counter, saya disuruh itu ini dan begitu begini akhirnya kena warded untuk pemeriksaan lanjut. Nak tak nak mau tak mau, terpaksa le jugak. Pada hari tu mmg tak ready langsung!

 4 hari warded, takde progress. Kontraksi berkurangan dan akhirnya disuruh balik pada 8 Januari 2011. Duduk di hospital, takde buat apa... Subhanallah!!!! Hanya Allah yg tahu tahap boringnya.

Bersambung...

2 comments:

  1. eh dh bersalin ke? sori saya mungkin terlpas entry dema 3 hari tak bgn la...anywa tahniah yeee

    ReplyDelete
  2. tak sabar nak tunggu cerita selanjutnya...

    ReplyDelete

Jom Follow Me