Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, May 8, 2015

Helpless

Assalamualaikum... Selamat Pagi!!


Pagi-pagi ni pergi ke Mydin RTC. Sampai kat tempat parking nampak seekor ibu kucing ni tengah duduk menung sambil mengiau-ngiau.


Saya rasa hairan sebab dia mengiau tak henti-henti seperti meminta tolong. Saya pun pergi dekat dan memerhati gelagat kucing tu.





Tengok tu sampai masuk kepala dalam lubang tu! Dalam hati dah agak dah ni mesti kes anak dia masuk dalam lubang tu. Telahan saya betul sebab dapat dengar suara anak kucing dari dalam lubang tu!!

Mula-mula tu saya berdiri je perhatikan dia, terasa HELPLESS...! Tak tau macam mana nak tolong sebab takde tempat nak cekau anak dia tu keluar dari lubang tu. Rasa hati tu nak blah je, tapi hati tak rasa sampai... tak sanggup pulak nak tinggalkan dia. Ye la..ibarat kita mintak tolong orang dan terasa HELPLESS sampai tak tau nak buat macam mana. Begitu juga ibu kucing tu.

Saya berfikir sejenak. Lalu saya cuba masukkan tangan ke dalam lubang tu. Saya rasa HELPLESS sekali lagi sebab lubang tu terus ke longkang jadi saya tak dapat nak gapai anak kucing yang jatuh ke dalam longkang tu.

Tiba-tiba saya dengar something saya masukkan tangan ke dalam lubang tu sekali lagi, alhamdulillah saya dapat capai kepala anak kucing tu dan saya tarik dia keluar dari dalam lubang tu....

ALHAMDULILLAH!!! Lega rasanya...




Anak kucing tu dapat diselamatkan!!!! Rasanya tu bukan anak dia, tapi sebab rasa perikekucingan, ibu kucing tu tak sanggup nak tinggalkan anak kucing terbiar tu dalam lubang tu. 

Akhirnya, they live happily ever after. Amin...










No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails