Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Monday, October 30, 2017

TIPS MEMAKAI BLUSHER MENGIKUT KESESUAIAN BENTUK WAJAH


TIPS MEMAKAI BLUSHER MENGIKUT KESESUAIAN BENTUK WAJAH


Sebelum kita nak keluar pastinya sudah tidak asing lagi dengan Blusher? Meskipun cara menggunakan blusher terlihat sangat senang, tapi tahu tak kalau setiap wajah memiliki cara memakai blusher yang berbeza mengikut bentuk wajah itu sendiri. Pemakaian yang salah membuat wajah akan kelihatan tidak cantik

 Nah, intai tips memakai Blusher mengikut kesesuaian bentuk muka dibawah ini!


Oval
  • Untuk  yang memiliki bentuk wajah oval, aplikasikan blusher secara memutar di bahagian tengah pipi, kemudian ke arah bahagian pelipis mata. Melalui cara ini akan menonjolkan tulang pipi tanpa terlihat berlebihan.


Bulat
  • Pemakaian blusher untuk wanita yang berwajah bulat. Sebaiknya dimulakan pada bagian bawah tulang pipi ke arah sudut mata. Aplikasikan blusher dengan gerakan dari atas kebawah. Cara ini memberikan effect pada wajah jadi lebih tirus dan ramping.


Petak
  • Sapukan blusher dengan cara memutar dan fokus pada bulatan pipi, cara ini untuk menyamarkan bentuk rahang. Bila menginginkan bentuk rahang bulat, kamu perlu menyapu blusher dari dagu ke bahagian bawah telinga secara nipis.


Hati
  • Kamu perlu menyapukan blusher dari arah tulang pipi ke arah telinga lurus secara horizontal. Supaya wajah nampak  lebih lebar. Boleh ditambahkan shading di area dagu dengan pemilihan warna yang lebih gelap dari warna blusher yang digunakan. Hasil akhir dari pemakaian blusher ini akan membuatmu terlihat feminin dan lembut.


Haa..dah tahukan teknik menggunakan blusher yang bersesuaian dengan bentuk wajah korang? Selamat mencuba !

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me