Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, June 23, 2014

ROAR

Assalamualaikum... Selamat Pagi!!

Just nak share this song to u all...

Yup!! I'm roaring now!!

Ibarat bila seekor singa dipijak ekornya bunyi ngaumannya begitulah...

BEWARE OF ME!!!

#bilamoodgilegiledatang 

Layankan je....



I used to bite my tongue and hold my breath
Scared to rock the boat and make a mess
So I sat quietly, agreed politely
I guess that I forgot I had a choice
I let you push me past the breaking point
I stood for nothing, so I fell for everything

You held me down, but I got up (HEY!)
Already brushing off the dust
You hear my voice, you hear that sound
Like thunder gonna shake the ground
You held me down, but I got up (HEY!)
Get ready 'cause I’ve had enough
I see it all, I see it now

[Chorus]
I got the eye of the tiger, a fighter, dancing through the fire
'Cause I am a champion and you’re gonna hear me roar
Louder, louder than a lion
'Cause I am a champion and you’re gonna hear me roar
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
You’re gonna hear me roar

Now I’m floating like a butterfly
Stinging like a bee I earned my stripes
I went from zero, to my own hero

You held me down, but I got up (HEY!)
Already brushing off the dust
You hear my voice, you hear that sound
Like thunder gonna shake the ground
You held me down, but I got up (HEY!)
Get ready ’cause I’ve had enough
I see it all, I see it now

[Chorus]
I got the eye of the tiger, a fighter, dancing through the fire
‘Cause I am a champion and you’re gonna hear me roar
Louder, louder than a lion
‘Cause I am a champion and you’re gonna hear me roar
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
You’re gonna hear me roar
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
You'll hear me roar
Oh oh oh oh oh oh
You're gonna hear me roar...

Ro-oar, ro-oar, ro-oar, ro-oar, ro-oar

I got the eye of the tiger, a fighter, dancing through the fire
‘Cause I am a champion and you’re gonna hear me roar
Louder, louder than a lion
‘Cause I am a champion and you’re gonna hear me roar
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
You’re gonna hear me roar
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
You'll hear me roar
Oh oh oh oh oh oh
You're gonna hear me roar... 



Pandangan... yang mana satu pilihan???

Assalamualaikum... Selamat Pagi!!

Alhamdulillah syukur diberikan nikmat yang begitu banyak kepada kita, mata, mulut telinga udara untuk bernafas dan sebagainya.

Pandangan hidup ini pelbagai... ada begini ada begitu.

Ada yang ini ada yang itu...

Tetapi pandangan apa yang menjadi pilihan hati??

Tepuk dada tanyalah iman....

Pandangan mata selalu menipu
Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu
Pandangan hati itu yang hakiki
Kalau hati itu bersih
Hati kalau terlalu bersih
Pandangannya kan menembusi hijab
Hati jika sudah bersih
Firasatnya tepat kehendak Allah
Tapi hati bila dikotori
Bisikannya bukan lagi kebenaran
Hati tempat jatuhnya pandangan Allah
Jasad lahir tumpuan manusia
Utamakanlah pandangan Allah
Daripada pandangan manusia

Pelajari dan laksanakan cara untuk membersihkan hati... secara fizikal (bersihkan organ hati itu..nanti saya sharekan) dan secara spiritual (kerohanian).

Salah satu paling mudah untuk dilakukan...

amalkan 10 elakkan 10.


Monday, June 16, 2014

Waiting for Ramadhan... Secrets Revealed

Assalamualaikum... Selamat Pagi!!

Nak tau satu rahsia???

Rahsia ni takde sapa yang tau lagi...

Korang orang bertuah untuk tahu rahsia ni dari orang lain...


Rahsianya ialah... Masa bulan puasa ni la korang boleh tambah berat badan berkali ganda atau turun berat badan dalam keadaan yang sihat.

Apa????!! Biar betul??!!!!

Memang betul....

Tips mudah je.

1. Sahur- makan makanan yang berkhasiat.
Kalu ikut sunah Rasulullah S.A.W, makan buah kurma dah memadai. Bersahur bukan nak mentekedarah kononnya sampai ke berbuka nanti kenyang. Bukan!!! Selain dari pahala bersahur, kita nak menyediakan perut untuk kosong selama lebih dari 8 jam sehari. So, cadangan saya paling sesuai untuk dimakan semasa bersahur adalah ELKEN SPIRULINA. Bukan sebab diwar-warkan tentang kebaikan ia sebab nak disuruh beli, tapi dengan pemikiran logika akal. Kalu nak sihat walaupun berpuasa, amalkan pemakanan seimbang. Time bersahur mana la sempat nak disediakan keseluruhan keperluan nutrisi dalam sehari, makanya apa yang dikaji dan dibuktikan ada dalam Elken Spirulina, Insya Allah akan memberikan manfaatnya. Saya dah amalkannya sejak 2010...sehingga sekarang!

2. Masa berbuka- Makan sedikit dan berhenti sebelum kenyang.
Banyak makan itu adalah sifat mazmumah (rujuk sini) jadi di bulan penuh keberkatan ini, tak sewajarnya kita memenuhkan perut kita ketika berbuka sedangkan dari segi fitrah, berpuasa adalah untuk merehatkan perut dari bekerja tanpa henti selama 11 bulan. Wajarnya kita makan sedikit, berhenti sebelum kenyang dan makanlah makanan yang seimbang.

3. Minum air kosong secara 'berlebihan'- bagi menggantikan cecair yang berkurangan di waktu siang hari semasa berpuasa.
Amalkan minum habis satu botol 1 liter air kosong semasa selepas berbuka sehingga waktu bersahur. Paling bagus minum air tulen.

4. Sebelum ramadhan tiba- kasi cuci itu perut dan usus dulu.
Boleh ke....???
Kasi cuci, bila berpuasa perut dan usus pun dah kurang kotoran degil di dalamnya lagi bermanfaat kita berpuasa dari segi kesihatan.
Nak tau lebih lanjut jom sembang ngan saya.


Jom Follow Me

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails